Şevval Akkaş ile Röportaj

 

Şevval Akkaş ile Röportaj

Yazar ve şair Şevval Akkaş ile röportaj. Yazmak, benim için nefes almak gibi, kana kana su içmek gibi bir ihtiyaç, bir alışkanlık oldu, diyor Şevval hanım. Şevval hanım, ilk hayali olan şiir kitabı çıkarmak ve roman yazmak hedeflerini gerçekleştirmiş. İkinci önemli hedefi olan “bir köye kütüphane kurmak” konusunda okurlarından destek beklemektedir.

Satılan her kitabının karşılığı olarak, yayınevinin de desteğiyle, kurulacak kütüphaneye bir kitap koyacağı kararını almış.

Yazmaya başlama hikâyenizi anlatır mısınız? Niçin yazmaya karar verdiniz?

Şevval Akkaş – Şiire olan ilgim daha 13 yaşındayken başladı. Müzik dinlemeyi çok seviyordum; oyun oynarken, ders çalışırken ya da bir şeylerle ilgilenirken mutlaka radyom açık olurdu. Bir süre sonra ilgimi müziğin tınısından daha çok şarkıların sözleri çeker oldu. Kelimelerin büyüsüne ilk kapılışlarım böylelikle başlamış oldu ve ben de o günlerden sonra kalemi elime alıp bir şeyler karalamaya başladım, zamanla şiirin girdabına öyle kapıldım ki yazmak benim için nefes almak gibi, kana kana su içmek gibi bir ihtiyaç, bir alışkanlık oldu.


Yazmak mı daha zor, yayımlamak mı?

Şevval Akkaş – İkisinin de kendine has zorlukları var fakat kitap çalışmalarının iyi bir yayım aşamasından geçmesi çok önemli. Çünkü bir çalışmanın kitap haline gelmesi, okura en iyi sunumun yapılmasını gerektiriyor ve bu süreç de özveri istiyor. Burada en önemli aşama editör aşaması, çünkü bir başka gözün kitabı incelemesi biz yazarların kaçırdığımız ufak ayrıntıları, ufak pürüzlerin giderilerek okura en iyisinin sunulması açısından çok önemli ve bu, aynı zamanda okura verilen değeri ve saygıyı gösteriyor.

Yazmak size neler kazandırdı?

Şevval Akkaş – Mutluluk… Kalemi elime aldığımda dünyanın en mutlu insanı olduğumu düşünüyorum. Hayat herkesi olduğu gibi beni de çokça yoruyor ve yeri geliyor her şeyden, herkesten uzaklaşmak istiyorum. İşte burada kalemim devreye giriyor, beni bu dünyadan uzaklaştırıp kendi dünyama alıp götürüyor ve kalemimle, kâğıdımla kurduğum kendi ütopyamda tüm denizlerden daha berrak olan kendi denizime yelken açıyorum.


Şevval Akkaş ile Röportaj

Yazmanızda etkili olan kişiler var mı? Varsa kimler?

Şevval Akkaş – Elbette var ama bunu bir ya da birkaç kişiye indirgemek çok doğru değil. Bana göre bir yazarın en önemli besin kaynağı kişiler ve onların yaşadıklarıdır. O yüzden insanları gözlemlemeyi çok seviyorum. İnsanların hareketlerine, bakışlarına, yüz ifadesine bakarak ne hissettiklerini, ne düşündüklerini anlamaya, yorumlamaya çalışıyorum. Bazen yakaladığım bir bakış, bir iç çekiş benim için bir kitap yazacak kadar çok anlam barındırıyor.

Yazmak isteyenlere önerileriniz nelerdir?

Şevval Akkaş – Biraz önce de bahsettiğim gibi bence iyi bir yazar olmanın yolu öncelikle iyi gözlem yapmaktan geçmektedir. Ardından bolca kitap okumak ve tüm bunları hayal gücümüzle harmanlayıp bol bol yazmak olmazsa olmazlardandır. Özgün kitapların böylelikle ortaya çıktığına inanıyorum. O yüzden yazmak isteyenlere ilk önerilerim; bol bol gözlem yapın, bol bol okuyun ve bol bol yazarak kendinizi geliştirin, olacaktır.

Kitaplarınızda kendinizle ilgili bilgiler oluyor mu?

Şevval Akkaş – Burada size bir itirafta bulunmak istiyorum, özellikle hikâyelerimde ve roman denemelerimde kalemim ne zaman tıkansa anılarıma ya da yaşadıklarıma sığınıyorum, onlar benim kurtarıcım oluyor, çünkü insanın yaşadıklarını yazması daha kolay oluyor, o duyguları daha önce hissettiğiniz için kâğıda aktarmak can simidi gibi hayat kurtarıyor. Şiirlerime gelecek olursak… Onlar benim sessiz çığlıklarım…

Kitaplarınız hakkında bilgi verebilir misiniz?

Şevval Akkaş – İlk kitabım bir şiir kitabı: Ben Özledim Sen de Dene. İkinci kitabım ise yolları kesişen kimsesiz iki kardeşle bir deli(!)nin hayatlarını anlatan bir roman: Yeni Hayat.

Bir kütüphane projeniz var. Bu proje hakkında bilgi verir misiniz?

Şevval Akkaş – Şiir kitabı çıkarmak da bir roman yazmak da uzun yıllar kurduğum hayallerden bir tanesiydi ve bu hayallerimi gerçekleştirdiğim için şu an çok mutluyum. Bir başka hayalim ise kitaplara ulaşamayan çocukları kitaplarla buluşturacak bir kütüphane kurmaktı. Bu kütüphaneyi de bir köy okulunda kurmak istiyordum. Ben bir çocuğun hayatını değiştirerek dünyanın daha yaşanılası, daha güzel bir yer olabileceğine inanıyorum. Belki de o çocuk ileride doktor olup hayatımızı kurtaracak, belki de bir öğretmen olup nice çocuklar yetiştirecek. Düşünsenize, belki de ülkemiz zor bir duruma düşerse ülkeyi kurtaracak. O yüzden bir çocuğun hayatını değiştirmek benim için dünyayı değiştirmek kadar önemlidir… Kütüphane hayalimi yayınevimiz sahibi Ayhan Bey’le paylaştığımda son derece sıcak karşıladı ve hayalimi hayali bilip destek verdi. Yeni Hayat’ın satışı 3000’e ulaştığında kütüphanemizi kuracağız ve satılan her bir kitap için kütüphanemizin raflarına bir kitap koyacağız. Bunu düşünmek bile beni son derece mutlu ediyor. Herkesin hayalime ortak olmasını ve desteğini bekliyorum.

Kendiniz hakkında kısaca bilgi verir misiniz?

Şevval Akkaş – 1 Şubat 1999 doğumluyum. Ailemle birlikte şiirin şehri Antalya’da yaşıyorum. Liseyi bir engelli okulunda okudum fakat kalemimle ve yazdıklarımla tüm engelleri aştığıma inanıyorum. Şu ana kadar yayımlanmış iki kitabım var, ayrıca üzerinde çalıştığım iki kitap çalışması daha bulunmakta. Yaşadığım müddetçe de yazmak istiyorum. Dediğim gibi, yazmak benim için nefes almak kadar önemli.

Son olarak, okurlara söylemek istediğiniz şeyler nelerdir?

Şevval Akkaş – Öncelikle hepsini çok sevdiğimi söylemek istiyorum, çünkü hayatına kitap dokunmuş insanlar hep sevilesi insanlardır. Onların yorumları ve eleştirileri benim için çok önemli. Kitaplarımı okumalarını ve yorumlarını, eleştirilerini bana iletmelerini istiyorum, ki kendimi ve yazarlığımı geliştirmem için bu çok önemli. Ayrıca kütüphane hayalimi gerçekleştirmek için verdikleri, verecekleri destekler için şimdiden herkese çok teşekkür ediyorum.

Şevval hanıma, sosyal medya hesaplarından ulaşabilirsiniz.
İnstagram >>>


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Akademik Benlik Kavramı Ölçeği Değerlendirme Ölçeği

Sınav Kaygısı Ölçeği Değerlendirme Programı

Who is Eşref Bolukçu