Yazar Tuğba Cüez Gündoğan ile Röportaj

 

Tuğba Cüez Gündoğan ile Röportaj


1) Yazmaya başlama hikâyenizi anlatır mısınız? Niçin yazmaya karar verdiniz?

- Ortaokul yıllarında şiir ve günlük yazmaya başladım. Kitap yapmak hep hayalimdi. Uzun vadeli planlarımın arasında bir gün kitap yazmakta vardı. Açıkçası her zaman planlı birisi olmuşumdur. Yazmaya başladıktan sonra kendimi durduramayacağımı bildiğim için doğru zamanı bekledim. Çünkü sözel ifadeden ziyade kelimeleri yazarak kullanmayı daha çok sevdim hep. Genellikle rahat konuşan birisi olamadım. İçine kapanık bir çocukluk geçirdim. Hep içimden konuşur, kendimle kavga eder, olayları yorumlardım. O zamanlarda bile karakterlerin yaşamlarının, söylemlerinin benim elimde olması fikri hoşuma gidiyordu. Doğru zaman olduğunu hissettiğimde de yazmaya başladım.

 

2) Yazmak mı daha zor yayınlamak mı daha zor?

- Kesinlikle yayınlamak daha zor. İlk kitabımı yayınlamak istediğimde büyük yayınevlerine mail ile başvurmuştum. Olumsuz cevaplar almak hoşuma gitmedi. Sonra yayınevlerinin daha çok ticari bir kaygıdan dolayı sosyal çevresi ve hazırda okuyucusunun çok olduğuna inandıkları yazarların eserlerine öncelik verdiğini gördüm. Bu nedenle kendi imkânlarımla hayallerimin beşinde yürümeye başladım. İlk kitabımdan sonra da bu yolda devam ettim. Tabii ki kolay bir durum değil. Ama bu çabaya değdiğini düşünüyorum.

 

Yazmak, Kendime Güvenmemi Sağladı

 

3) Yazmak, size neler kazandırdı?

- En başta kendime güvenimi kazandım. Bunun sebebi olarak “Yazar” kimliğini kazandığımı düşündüğüm için değil, bir hayalimi daha hayata geçirmenin mutluluğundan olduğunu söyleyebilirim. Ardından her yazdığım kitapla kalemimin gelişmesini, hayatta daha huzurlu olmayı, sorunları daha az düşünmeyi, olayları daha farklı açılardan görme becerisi kazandığımı söyleyebilirim.

 

4) Yazmanızda etkili olan kişiler var mı? Varsa kimler?

- Çocukluğumda yazmaya yaşadığım olaylar beni teşvik etmişti. Yetişkinliğimde roman yazmaya da arkadaşlarım beni teşvik etti. Hatta geçenlerde en büyük destekçim, kitabımı ilk okuyan arkadaşım, can dostumu kaybettim. Bundan sonraki kitaplarımda hep ismine yer vererek ona olan sevgimi bir kez daha duyuracağım. Hayatta en zor şeyin artık gerçek bir dost bulmak olduğunu düşünüyorum. Maalesef iyi bir dostumu ben çok erken kaybettim. Her çıkarttığım kitabım, inanıyorum ki onun bana güveninin ve ona olan sevgimin temsili olacaktır.

 

5) Yazmak isteyenlere önerileriniz nelerdir?

- En başta kendilerine, hikâyelerine güvensinler. Tabii ki ilk eser kusursuz olmayacaktır. Ben şu anda ilk kitabımı tekrar yazacak olsam muhakkak birçok yerini değiştirirdim. Ama bu o kitabımın başarısız olduğu anlamına gelmiyor. Bir kitapta bence anlatılmak istenen duygu okuyucuya yansıyorsa, o kitap başarılıdır. Eleştirilerin yapıcı olanlarını dikkate alsınlar. Kırıcı, yıldırıcı olan söylemler olabilir. Bunları kulak arkası etsinler. Çok fazla okusunlar. Okudukça ve yazdıkça insanın kalemi gelişir. Ayrıca gelecek nesilleri etkilediklerini düşünerek, değerlerimize sahip çıkarak yazsınlar. Kötü söz, kötü alışkanlık kazandıracak olaylara yer vermesinler ya da özendirmesinler. Özellikle çocuklarımıza ve gençlerimize iyi örnek olmak ilk hedefimiz olsun.

 

Her Kitap İnsanı Ölümsüzleştirir: Yazar Tuğba Cüez Gündoğan ile Röportaj

6) Kitaplarınızda kendinizle ilgili (yaşantınız ile ilgili) bilgiler oluyor mu?

- Her kitabımda kendimden küçük bir parça muhakkak yer veririm. Bu bir olay olur, bir karaktere verdiğim özellik olur ya da benim yapamadığım bir hayal olur. Beni çok iyi tanıyanlar zaten kitabı okuduklarında bu detayı yakalarlar. Bu şekilde ölümsüzleştiğime inanırım.

 

7) Kitaplarınızın isimleri. Kitaplar dışında başka nerelerde (Dergi, gazete, site) yazıyorsunuz?

- Basılmış olan iki romanım var: Umut Ektim ve “Son”suz. Web sitemde yayınladığım e-kitaplarım da var: Suçlu, Masal Kız, Arızam, Şaka Gibi Hesaplaşma. Ayrıca web sitemde blog köşemde de yazıyorum. İki tane de antoloji dizinde yayınlanan hikayelerim var: Umut ve Beyaz. Yayınlamadığım “Durugörüm” adında bir romanım daha var. Şu anda da “Son”suz kitabımın devamı olarak ikincisini yazıyorum.

 

8) Kendiniz hakkında kısaca bilgi verir misiniz?

- 1980 İzmir doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliğinden mezun olduktan sonra Dokuz Eylül Üniversitesi Fen Bilimleri Öğretiminde yüksek lisans yaptım. Yüksek lisans yaparken özel okulda çalıştım. İzmir’e atamam olunca devlet okullarında Fen Bilgisi öğretmeni olarak çalışmaya başladım. Şu anda Şehit Polis Mehmet Çelik Ortaokulunda Müdür Yardımcısı olarak görev yapıyorum. Evliyim. Fatih Mehmet adında 13 yaşında bir oğlum; Tulu Nur adında 7 yaşında bir kızım var. Kısacası ailem, akrabalarım ve dostlarım ile kitaplarla zenginleştirmeye çalıştığım küçük, samimi, huzurlu bir hayatım var.

Yazarın Sitesi: www.okumaksart.com

Yazar Eşref Bolukçu


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Akademik Benlik Kavramı Ölçeği Değerlendirme Ölçeği

Sınav Kaygısı Ölçeği Değerlendirme Programı

Who is Eşref Bolukçu