Yazar Meral İşleyen Tufan ile Röportaj

Yazar Meral İşleyen Tufan


 Yazar Meral İşleyen Tufan ile Röportaj. Kardelenin Azmi: Meral İşleyen Tufan Röportajı. Yazmak, sancılı bir iş ve bir o kadar vazgeçilmez bir olgu… Yazmak isteyenler öncelikle çok okumalıdır. Okumanın kutsallığını keşfettiğinizde dünya ve insanlar küçülecek, kitaplar ve fikirler devleşecektir”…

1) Yazmaya başlama hikâyenizi anlatır mısınız? Niçin yazmaya karar verdiniz?

Okuma ve yazmaya aşık bir çocuktum. 13 yaşında babamın bir kavgayı ayırırken silahla vurulmasının ardından yazmaya başladım. 7 kurşun isabet etti, 1i omuriliğinde hala. Babam ölümden döndü ve bu olay benim hayatımı altüst etti. Çocuk yaşlarda şiir, felsefe, anı, öyküler yazmaya başladım. Hem okudum hem çalıştım.

2) Yazmak mı daha zor yayınlamak mı daha zor?

Yazmak, sancılı bir iş ve bir o kadar vazgeçilmez bir olgu, yaşamım sürekli mücadelelerle ve savaşlarla geçti. Yazmak ve okumak, hayata tutunma sebebimdi diyebilirim.

Ülkemizde telif hakkı çok düşük maalesef. Yazarlara ve şairlere hak edilen, hakkını koruyan yayınevini bulması çok zor bu açıdan.

3) Yazmak, size neler kazandırdı?

Yazmak, ruhumu ve hayata ve insana karşı bakış açımı derinleştirdi.

4) Yazmanızda etkili olan kişiler var mı? Varsa kimler?

Yazmamda etkili olanlar “Robin Sharma ferrarisini satan bilge” ve “Her Şeye Rağmen Başaranlar isimli kitap oldu. 

5) Yazmak isteyenlere önerileriniz nelerdir?

Okumaları ve kendilerini sürekli geliştirmelerini tavsiye ediyorum. 1000 kitap okuyan 1 kitap yazma cesaretine ve bilgisine sahip olabilirler.” Okumanın kutsallığını keşfettiğinizde dünya ve insanlar küçülecek, kitaplar ve fikirler devleşecektir”…

6) Kitaplarınızda kendinizle ilgili (yaşantınız ile ilgili) bilgiler oluyor mu?

Kitaplarımda kendim ve yaşantımla ilgili bilgiler minimum düzeyde oluyor.

7) Kitaplarınızın isimleri. Kitaplar dışında başka nerelerde (Dergi, gazete, site) yazıyorsunuz?

2010 yılında “Anka Kuşu”, 2020 yılında ise “Mühürlenmiş Zamanda Aşk” isimli 2 adet yayınlanmış kitabım bulunmaktadır.

Yazarlar Çok Okumalıdır

8) Kendiniz hakkında kısaca bilgi verir misiniz?

Kardelenin Azmi: Meral İşleyen Tufan Röportajı

Ben, 07.07.1985 yılında Tekirdağ Çorlunun Seymen köyünde doğdum büyüdüm. Aslen matematik ve fen bölümü mezunuyum. Bankacılık okudum. Özel şirketlerde çalıştım. Yurt içi ve yurt dışında birçok şiir antolojisine katıldım. Katıldığım bu antolojilerle, yazdıklarımla birçok derneğe yardımların yapılmasıyla destek oldum. Şu an da Tüm Sanatçılar Derneği Çorlu Şair ve Yazarlardan sorumlu başkanım. “Mühürlenmiş Zamanda Aşk” isimli kitabımın köy okulları projesi, eğitim için gelirinin %70 ini bağışladım. Farkındalık yaratıp çocukların geleceğini aydınlatan umut ışıkları, kardelenleri olmayı düşlüyorum. Ben, küçük bir çocukken elimden tutan, yön gösterecek biri olmadı hayatımda. Ben yine de mücadele ettim, çok çalıştım, asla pes etmedim ve imkansızlıkları yendim. 2021 yılında ise yeni sürpriz bir kitapla yoluma devam etmeyi düşünüyorum ve her zamanki gibi gelirini bağışlamayı…  “Var olmak, düşüncelerinden, kültüründen ve tüm benliğinden insanlığa, yaşama dair bir şeyler katmak, iz bırakmak demektir.”

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Akademik Benlik Kavramı Ölçeği Değerlendirme Ölçeği

Sınav Kaygısı Ölçeği Değerlendirme Programı

Who is Eşref Bolukçu